On the Undecidability of Images (in communication)
DOI:
https://doi.org/10.17742/IMAGE.inaugural.1-1.7Abstract
On the Undecidability of Images in Communication.
Fabrizio Scrivano [trans. lise hogan]
We often attach a certain evidence to the image, while at the same time we attribute a function to such evidence that, in many cases, the image does not possess. What is extremely problematic is when the image is used in communication, when it happens that we find ourselves in a situation of stalemate before the image. Indeed, in order to be understood, the image in many cases requires aknowledge that it itself does not display, a competence that the image itself does not indicate. Perceiving the object-image and perceiving the meaning-image are often actions that do not coincide and that suggest a residue of information which can be associated with the permanency of a secret dimension of the image. This article seeks to focus on this theoretical question through the analysis of a few concrete examples.
L'indécidabilité de l'image dans la communication
Fabrizio Scrivano [traduit par lise hogan]
On attribue souvent à l'image une évidence, tout en assignant à cette évidence une fonction que d'ailleurs elle ne possède pas. Ce fait est extrêmement problématique lorsque l'image est utilisée dans la communication, lorsqu'il arrive que devant l'image nous nous trouvons dans une situation d'impasse à l'essai. En effet, l'image, pour être comprise, dans de nombreux cas nécessite une connaissance qu'elle-même ne montre pas, une compétence que l'image ne suggère pas. Percevoir l'image-objet et percevoir le sens-image souvent ne sont pas des actions identiques qui présupposent un résidu d'information qui peut être associé à la permanence d'une dimension secrète de l'image. Cet article vise à se concentrer sur cette question théorique à travers l'analyse de quelques exemples concrets.
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